Загальні відомості про роботи, які виконуються під час, проведення технічного обслуговування гальмівної                                                                           системи автомобіля.

Роботи по технічному обслуговуванню гальм з гідроприводом.


ЩО- перед виїздом на лінію необхідно переконатися в справності гальмівної системи. На початку слід випробувати дію педалі гальм кілька разів натискує на неї (2-3 рази різко, аби створити підвищений тиск в системі при перевірці герметичності з'єднань) – педаль новинна переміщатися вниз без заїдань і не бути занадто "м'якою", відстань від майданчика педалі до підлоги має бути не менше встановленої норми. Після відпуску педалі вона повинна швидко, без заїдань, повернутися в вихідне положення. Після цього слід відкрити капот і зовнішнім оглядом перевірити стан і кріплення головного гальмівного циліндра і гідровакуумного підсилювача (при його наявності), звернути особливу увагу на місця можливого підтікання гальмівної рідини (при виявленні підтікання гальмівної рідини в будь-якому місці гідроприводу – виїзд на лінію категорично заборонений). В автомобілях з гідровакуумною установкою працездатність його можна перевірити, доклавши лівою ногою невелике зусилля до педалі, потім пустити двигун - педаль повинна декілька переміститися вниз. При зміні частоти обертання колінчастого валу двигуна педаль і нога повинні залишатися на місці. В дорозі необхідно стежити за

якістю гальмування і роботою системи в цілому, звертаючи увагу на ознаки можливих несправностей. При загорянні лампочки аварійного сигналу "Рівень рідини" - негайно зупинитися.

ТО-1- додатково до об'єму робіт по ЩО необхідно очистити від пилі і бруду всі доступні елементи гальмівної системи, в легкових автомобілях ретельно очистити скоби (супорт) передніх дискових гальм.

Перевірити кріплення основних вузлів, штуцерних з'єднань і так далі Необхідно перевірити рівень гальмівної рідини в бачку головного гальмівного циліндра, відвернувши пробку заливної горловини, слід ретельно прочистити повітряний отвір в ній. При необхідності долити рідину тієї ж марки ("Нева", "Томь", "Роса" і так далі). Категорично забороняється змішувати гальмівні рідини, виготовлені на різній основі (щоб уникнути їх розшаровування). При роботі автомобілів в особливо запорошених дорожних умовах рекомендується справляти повну заміну рідині один раз в рік (інакше можливе утворення

твердих грязьових грудок в порожнині головного циліндра, здатних вивести гальмівну систему з ладу). За нормальних умов експлуатації рідину слід міняти раз в 2-4 роки, залежно від міри забруднення. При підозрі на потрапляння повітря в систему гідроприводу (по вищезгаданих ознаках) – необхідно прокачування системи. При ТО-1 в деяких моделях передбачено часткове регулювання колісних гальмівних механізмів задніх коліс. Це регулювання передбачає підведення колодок до гальмівних барабанам, в основному у верхній частині, біля колісного гальмівного циліндра.

ТО-2 -додатково до об'єму ТО-1 проводять поглиблену діагностику (як поелементну, так і повну) технічного стану гальмівної системи. Для цього використовуються як невеликі переносні прилади, так і стационарні стенди (переважно з біговими барабанами). При ТО-2 в обов'язковому порядку знімаються всі колеса і барабани автомобіля, в цілях оцінки стану колісних гальмівних механізмів і їх обслуговування. При виявленні течі з колісних гальмівних циліндрів - їх слід замінювати в зборі (проводити ремонт на постах, в брудних умовах, шляхом заміни поршеньков з манжетами – не рекомендується). При заїданні поршеньков в циліндрах, в т.ч. і в дискових гальмах - потрібна заміна колісних гальмівних циліндрів. Колодки із зношеними накладками або за наявності на них сколов і тріщин - замінюють.

Замінювати рекомендується відразу обидві колодки. При незначному замасленні накладок колодок їх промивають вітошью, змоченою в чистому бензині. Після висихання бензину, поверхню накладок, так само як і робочу внутрішню поверхню барабанів, слід зачистити шкіркою до повного видалення рисок і задирів. При великій овальності зносу гальмівних барабанів (вирішується биття робочої поверхні в легкових автомобілях до 0,1-0,15 мм, у

вантажних 0,2-0,25 мм) - їх слід здати на розточування. Перед збиранням гальмівного механізму слід очистити від бруду опорний щит, продути всі деталі стислим повітрям. Після збирання гальмівних барабанів, слід провести повне регулювання гальмівного механізму (у тих моделях автомобілів, де це передбачено по ТУ) - спочатку колодки підводять по черзі до гальмівних барабанів в нижній частині, повертаючи ексцентрикові опорні пальці мітками назовні, до загальмовування колеса, а потім відпускаючи до вільного обертання колеса. Після чого колодки до барабанів підводять у верхній частині поворотом ексцентриків, як при частковому регулюванні. При ТО-2, в порядку сопутнього

ремонту, можна замінювати будь-які несправні вузли і деталі. Попередньо якість проведених робіт і регулювань можна оцінити по ходу педалі – при натисненні на неї вона не повинна опускатися більш ніж на 1/2 ходу, після чого опір натисненню повинен різко зрости.

 

Роботи по технічному обслуговуванню гальм з пневмоприводом|

ЩО -перед виїздом на лінію зовнішнім оглядом перевірити загальний стан вузлів і елементів гальмівної системи, включаючи привідний пас компресора; звернути увагу на кріплення основних вузлів. Не пускаючи двигун, при достатньому тиску в пневмосистемі, не нижче 0,15-0,2 МПа (1,5-2 кгс/см2), можна визначити на слух (по характерному шипінню) місця значних витоків повітря. Після пуску двигуна рух автомобіля можна починати при тиску повітря в пневмосистемі не нижче 0,45 МПа (4,5 кгс/см2). Натисненням на педаль гальма перевірити ефективність дії гальм. В дорозі слід звертати увагу на можливі (див. основні несправності) несправності, періодично стежити за показниками манометра (з двома шкалами) на щитку приладів: тиск в системі повинен підтримуватися в межах 0,56-0,74 МПа (5,6-7,4 кгс/см2), відхилення від вказаної норми свідчить про неправильне регулювання регулятора тиску, несправну роботу розвантажувального пристрою або самого компресора.

Підвищення тиску в системі понад 1 МПа (10 кгс/см2) - свідчить про несправність запобіжного клапана. Про герметичність пневмосистеми в цілому, можна судити по витоку стислого повітря, по свідченню манометра після тривалої стоянки - вона не повинна перевищувати по ТУ, 0,05 МПа (0,5 кгс/см2) за годиною При різкому натисненні на педаль гальма (при непрацюючому двигуні) тиск в пневмосистемі повинен знизитися, а тиск в ресиверах і гальмівних камерах вирівнятися і стати однаковим (при цьому стрілки шкал

манометра не повинні коливатися). По поверненню в АТП, а в зимовий час, перед кожною тривалою стоянкою, необхідно злити відстій конденсату з ресиверів відкриттям зливних кранів.

ТО-1- додатково до об'єму ЩО, необхідно виправляти кріплення всіх вузлів і елементів гальмівної системи, перевірити шплінтовку сполучних пальців штоків гальмівних камер. Герметичність пневмосистеми перевіряють нанесенням пензликом мильної піни на можливі місця витоків стислого повітря. Перевірити натягнення привідного ременя компресора (раніше розглянутим методом) і при необхідності провести його натягнення

переміщенням корпусу компресора, при ослаблених болтах кріплення. За допомогою лінійки перевірити вільний хід педалі гальма. При необхідності регулюють вільний хід важеля гальмівного крану регулювальним болтом. Він повинен складати 1-2 мм. При ТО-1 рекомендується перевірити і при необхідності відрегулювати колісні гальма, за допомогою часткового регулювання, в цілях зменшення зазору між колодками і барабаном підля розтискного кулака. Хід штоків гальмівних камер на загальному мосту має бути, по можливості, однаковий. Змастити втулки валів розтискних кулаків і регулювальні важелі гальмівних механізмів через прес-масельнички невеликою кількістю пластичного мастила Літол 24.

ТО-2- додатково до об'єму ТО-1, розкриваються всі колісні гальмівні механізми (шляхом зняття гальмівних барабанів) і справляють роботи, аналогічні операціям при ТО-2 гідрогальм (див. Роботи по технічному обслуговуванню гальм з гідроприводом). Після розкриття гальмівних барабанів також виробляється повне регулювання гальмівного механізму. Після закінчення регулювання хід штоків гальмівних камер не повинен перевищувати встановленої норми. При ТО-2, в порядку ТР, можна замінювати практично всі несправні вузли і деталі гальмівної системи.

Додатково переглянути відеоматеріали за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=OgUvWJfpv9U

https://www.youtube.com/watch?v=WxxVLf_DbDs

https://www.youtube.com/watch?v=2aCP3K7Mt3c

 

Коментарі

Популярні публікації