Заняття: Керування автомобілем за особливих умов.

Постійна зміна сезонів неминуча. А разом з нею і їзда по зимовій дорозі.  Керування автомобілем взимку та на слизькій дорозі має свої особливості.

 

 Підготовка автомобіля до холодів:

Тут важливо враховувати такі моменти, що включає в себе цей процес:

  Заміна оливи. Вона повинна бути більш низької в'язкості, ніж влітку.

  Перевірка рівня охолоджувальної рідини або повна заміна рідини антифризом (якщо, наприклад, в систему охолодження двигуна до цього була залита вода).

  Зміна рідини в бачку омивача скла на ту, яка не боїться морозу («незамерзайка»).

  Перевірка роботи гальмівної системи.

  Зміна покришок на зимовий варіант.

Не варто нехтувати зимовими покришками

До ще однієї дуже корисною рекомендації відносяться збори «зимового набору автомобіліста». У нього входять предмети, здатні допомогти в різних неприємних ситуаціях на зимовій дорозі, а може навіть врятувати життя або здоров'я. А саме:

·         ліхтарик;

·         теплу ковдру;

·         мобільний телефон і зарядний пристрій;

·         лопата;

·         рукавиці;

·         скребок і щітка для скла;

·         дроти для того щоб можна було «прикурити» при необхідності;

·         сірники;

·         каністра з пальним.

Деякі з цих предметів автовласнику доведеться використовувати кожен день (наприклад, щітка і скребок для скла), а деякі можуть і не знадобитися. Але мати все необхідне потрібно і це дуже мудре рішення.

Звернути увагу

Мудрість також може виявлятися і в плануванні поїздки наперед і оцінці можливих дорожніх ситуацій.

Перед далекою поїздкою краще ознайомитися з прогнозом погоди

Крім погодних умов на шляху водія можуть стати пробки, а також нерозчищені дороги. Ці нюанси теж слід враховувати перед поїздкою і підготувати собі альтернативний маршрут саме для такого випадку.

Поради фахівців

Відмінні поради щодо поведінки на зимовій дорозі можна почути від інструкторів з водіння, слухаючи яким можна уникнути маси неприємностей і впевнено почувати себе навіть на слизьких і засніжених ділянках:

·         Обов'язково пристібатися ременями безпеки! Це побитий і такий простий рада здатна врятувати життя! Причому він актуальний круглий рік. Але саме взимку ремені — справжні «хранителі» кожного присутнього в машині. Адже згідно зі статистикою, взимку кількість аварій зростає в рази.

 

У зимовий час використання ременів безпеки - особливо необхідно!

 

·         Не економити на покришках! Деякі автовласники наївно вважають, що зможуть обійтися взуттям тільки для ведучих коліс або купівлею вживаних покришок. Фахівці настійно не рекомендують так робити! Якість вже «катавшихся» шин може бути в кращому випадку середнім, що не гарантує передбачуваного поведінки машини на слизькій дорозі. А двома колесами від ожеледиці не відбудешся.

·         Не забувати про фарах і габаритах! Їздити в зимовий час з включеним ближнім світлом, отже, істотно підвищити власну безпеку на дорозі. Габарити допоможуть іншим учасникам дорожнього руху бачити авто, припарковане біля узбіччя, наприклад.

·         Знижувати швидкісний режим! Ця рада застосуємо саме для зими, а не для окремих ситуацій. По-перше, гальмування на слизькій дорозі відбувається набагато повільніше. По-друге, в повороти вписатися важче. Але більш низькою, ніж зазвичай швидкості, не повинно виникати ніяких проблем. Одне з перших правило зимової їзди – повільно та акуратно. Зимою не можна їздити швидко. Навіть, якщо ви впевнені у собі і у вас нова шипована гума, вам може трапитися самовпевнений шибайголова, від якого потрібно буде встигнути вивернутися.

·         Збільшити дистанцію! Цей ради, знову ж таки, ґрунтується на більш довгому гальмівному шляху і можливості занесення авто.

·    Уникайте зайвих перелаштувань! Між смугами руху часто утворюється колія із засніженої "каші", яку під час снігопаду доводиться просто пробивати на ходу. Під час необережного кермування це загрожує втратою управління, особливо, якщо колесо потрапить на слизьку розмітку.

 

·      Старайтесь не користуватись стоянковим гальмом. Стоянкове гальмо буває не замінним, але старайтесь не користуватись ним без потреби. Через особливості конструкції механізму у ньому часто конденсується волога і як результат, колодки примерзають.

·         Вчасно заправляйте автомобіль.

Чим більше в баці бензину, тим більше шансів, що двигун зранку запуститься з першого разу. Чим більше у баці пустого простору, тим більше вологи конденсується всередині. А це ускладнює роботу паливного наносу в морозну погоду. Тож не забувайте вчасно заправлятися.

·   Практикуватися на відкритих, порожніх і засніжених ділянках дороги! Така їзда допоможе вивчити поведінку автомобіля в різних ситуаціях, щоб управляти ними без паніки і якого-небудь збитку.

А як правильно вести себе саме за кермом, коли під колесами лід?

 Тут дії водія можуть мати різну направленість залежно від пристрою автомобіля.

Передній привід

Хоча власники машин з такою характеристикою і відчувають себе на зимових дорогах впевненіше інших (передні колеса утримують дорогу), але управління авто і в цьому випадку може мати особливості. Якщо передньопривідний  автомобіль почало носити, допоможуть такі дії:

·         короткочасний скидання педалі акселератора, а після збільшення оборотів двигуна і вирівнювання авто на дорозі;

·         напрямок коліс у бік руху автомобіля, а не в бік заносу;

·         якщо піти від занесення неможливо, то потрібно різко і одночасно натиснути на педалі газу і зчеплення. Ця маніпуляція стабілізує обертання і зупинить транспортний засіб.

Зимова дорога небезпечна для автомобілів з переднім приводом

Дії, здатні погіршити ситуацію з переднім приводом:

·         різке скидання газу;

·         різке гальмування;

·         різке вивертання керма.

Задній привід

Автомобілі із заднім приводом схильні до заносів більше. Все тому що перед авто завантажений «начинкою» з різних агрегатів, а задня частина авто більш легка, тому і страждає від поганого зчеплення з дорогою.

 Керування автомобілем взимку в такому випадку виглядає так:

·         кермо крутити слід в бік заносу;

·         включення зниженої передачі і різке скидання зчеплення допоможуть вийти з заносу;

·         різке коротке натискання газу, а потім використання ручного гальма дозволяє домогтися пробуксовки коліс і вирівнювання машини. Тут важливо не перегнути з кількістю обертів щоб не бути розгорнутим у зворотному напрямку;

·         невеликий скидання газу і напрямок керма в бік заносу також може допомогти вирівнятися.

Пересуваючись взимку на автомобілі із заднім приводом, слід бути гранично обережним

 

Пункти, що збільшують ситуацію, ідентичні попереднім варіантом. Вони ж поширюються і на повнопривідний варіант.

Повний привід

Такий тип приводу набагато більше надійний на зимовій дорозі, ніж попередні два. Провідні чотири колеса забезпечують максимально можливе зчеплення з покриттям, що гарантують більшу стійкість на поворотах і різних віражах. Але все ж розслаблятися не варто. За мотивами поведінки таке авто веде себе, як задньопривідне. Якщо при повороті педаль газу не відпустити, то задню частину може занести. Якщо ж перед несеться в бік, то потрібно відпустити газ. Таким чином можна істотно допомогти машині увійти в поворот.

Якщо спробувати вивести кілька загальних правил того, як їздити на машині взимку, то вони будуть виглядати так:

  Ніяких різких рухів під час поїздки (газ, гальмо, маневри).

  Виїжджати з узбіччя слід на швидкості не більше 30 км/год.

  Не намагатися відразу повернути в колію з'їхав на узбіччя автомобіль.

  Перед небезпечною ділянкою дороги знизити швидкість і уривчасто натискати на гальма.

  Зчеплення відпускати плавно.

  Знижувати швидкість перед входом у поворот.

Все це максимально допоможе впоратися з таким нелегким процесом, як керування авто взимку без шкоди для здоров'я, а також гаманця і новачкові, і досвідченому водієві.

Відео про те, як керувати автомобілем взимку:

https://www.youtube.com/watch?v=hyF8BkfVY9w&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=TjmMSAggAmw

 

Коментарі

Популярні публікації